piątek, 4 lipca 2014

Śmietanowiec

Ciągle coś testuje, próbuje i szukam  nowszych i ciekawszych przepisów. Tym razem wpadł mi śmietanowiec. Ciasto wyszło mi o wiele inaczej niż zakładałam - jest lepsze niż sądziłam, a na tę pogodę chyba idealne.

Kruche ciasto:
3 szkl. krupczatki
łyżeczka proszku do pieczenia
opakowanie cukru waniliowego
1/2 szkl. cukru pudru
margaryna
5 żółtek
szczypta soli

Masa:
5 białek
szczypta soli
1 1/3 szkl. cukru kryształu
1 szkl. śmietany 18%
2 budynie śmietankowe

i dodatkowo: szklanka owoców - ja dziś wykorzystałam jagody, ale mogą to być borówki, maliny, czereśnie pokrojone na pół

Mąkę przesiewamy. Dodajemy sól, proszek do pieczenia, cukier puder, margarynę i siekamy całość nożem. Żółtka ucieramy do białości z cukrem waniliowym i dodajemy do do ciasto. Wyrabiamy je szybko i dzielimy na 1/3 i 2/3. Wkładamy do zamrażalnika na minimum 30 minut. Można zrobić ciasto dzień wcześniej.

Formę do ciasta wykładamy pergaminem lub posypujemy bułką tartą. Owoce przebieramy, myjemy i osuszamy ręcznikiem kuchennym.

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Dodajemy cukier. Ubijamy jeszcze chwilkę i zmniejszamy obroty miksera. Dodajemy śmietanę zmieszaną z budyniami.



Większą część ciasta trzemy na tartce o grubych oczkach. Na to kładziemy masę z białek. Potem delikatnie układamy owoce i na to trzemy mniejszą część ciasta. Pieczemy w 180C przez 50 minut.

Smacznego i naprawdę polecam

1 komentarz: