piątek, 4 lipca 2014

Tortilla z ziemniakami

Po naszemu sycący omlet ;P to tak na marginesie z przymrużeniem oka.
A tak naprawdę, to naprawdę sycące i nieskomplikowane danie. Polecam szeczgólnie jeśli macie ochotę na coś innego.
Potrzebujemy:
4 ziemniaki
3/4 czerwonej papryki
1 średnia cebula
1 mała cukinia
5 pieczarek
2 łyżki oleju
1/4 łyżeczki chilli
sól do smaku
świeże zioła
6 jaj
2 ząbki czosnku

Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i smażymy pokrojoną w dowolny sposób cebulkę, aż się zeszkli. Troszkę solimy. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, później pieczarki. Przesmażamy ze dwie minutki i dodajemy pokrojone w cienkie plastry ziemniaki. Smażymy z 10 minut i dodajemy pokrojoną nie za grubo cukinię. Ja dałam 3 mikrocukinię z mojego przydomowego ogródka.Troszkę można całość posolić, żeby nie było mdłe. Na koniec dodajemy zmiażdżony czosnek. Smażymy aż ziemniaki będę półmiękkie, tylko nie za bardzo bo całość jeszcze będzie się piekła, ale nie wyprzedzajmy faktów ;) Odstawiamy wszystko do wystudzenia. Jajka roztrzepujemy z chilli i poszatkowanymi ziołami. Ja użyłam bazylię, tymianek i oregano, ale może być to szczypior lub natka pietruszki. Zalewamy masą warzywa i pieczemy 40 minut w 180C. Patelnia na której smażymy powinna mieć odczepianą rączkę lub rączkę bez plastiku, ale to tak na marginesie.  Nie musimy zapiekać, można też smażyć, ale trzeba poruszać patelnią, żeby jajka się ścięły.


 Można również zrobić z tego wersję mięsną, wtedy dodajemy pokrojone w kostkę różne wędliny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz