niedziela, 25 stycznia 2015

Chrupiące skrzydełka

Podrzucono mi ostatnio przepis na fantastyczne skrzydełeczka. Polecam na obiadek, są naprawdę super.
Potrzebujemy:
2kg skrzydełek kurczaka
1 1/2 łyżeczki soli
3/4 łyżeczki chilli pieprz cayenne
1 łyżeczka słodkiej papryki
 Skrzydełka myjemy, osuszamy, odcinamy lotki i przekrajamy na dwie części. Przyprawiamy. Odstawiamy i robimy gęste Ciasto z:
2 jajek
1/2 łyżeczki soli
1/2 chilli pieprz cayenne
1 łyżeczki słodkiej papryki
1 szkl. mąki
1/2 szkl. mleka
Rozrabiamy gładkie, gęste ciasta (gęściejsze niż naleśnikowe).Wylewamy je do skrzydełek i całość mieszamy, żeby wszystkie skrzydełka były pokryte ciastem.

 W drugą miskę wsypujemy mąkę i obtaczamy skrzydła. Smażymy na średnim ogniu po 5 minut z każdej strony na złoto. Ja smażyłam w woku :)
 Później odkładamy na ręcznik papierowy żeby trochę odciekł namiar tłuszczu. Ja podałam z pieczonymi ziemniakami i sałatą. Mniam.


2 komentarze: