czwartek, 6 marca 2014

Kolorowy torcik

To moja nowa wersja ciasta zwanego Budyniowiec. Kiedyś z pewnością zrobię klasyczną to wrzucę przepisik ;) Ten torcik był pieczona dla mojej cioci - taki cieszący oko geścik sympatii. Buzia która go oglądała również była ucieszona ;)

Forma 21:
2 barwniki (kolory dowolne, może być więcej)
5 jaj
1 szkl. cukru
3 budynie waniliowe
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
500 ml śmietany 30%
1 łyżka cukru pudru
1 galaretka smak dowolny
3/4 szkl. wrzątku
1/3 słoiczka konfitury truskawkowej

Żółtka oddzielamy od białek. Białka miksujemy na sztywno, dodajemy cukier i powoli żółtka. Mąkę mieszamy z budyniami i proszkiem do pieczenia. Powoli łączymy z jajkami. Masę rozdzielamy na 4 równe części i mieszamy z barwnikiem w takiej ilości jakiej chcemy uzyskać kolor. Ja podzieliłam na 3 w tym jedną większą i po upieczeniu przeciełam na pół. Placki wystydzamy. W między czasie przygotowujemy galaretkę - rozpuszczamy ją w 3/4 szkl. wrzątku i odstawiamy do wystudzenia, tak aby się nie zsiadła.
Śmietanę ubijamy na sztywno, 4 łyżki z tego odkładamy a do reszty dodajemy cukier puder i wystudzoną galaretkę. Truskawki traktujemy blenderem i mieszamy z ubitą śmietaną. Kremem przekładamy placki i gotowe :)
Ja swoje ciasto przełożyłam musem truskawkowym, który kontrastuje ze śmietaną, ale nie jest to konieczne.
Efekt końcowy oceńcie sami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz