sobota, 14 grudnia 2013

Deserowe ciasto czekoladowe


Dostałam nowy przepis, więc musiałam go wypróbować. Moje spostrzeżenia - to nie kolejne ciasto czekoladowe :) To zupełnie nowe ciasto czekoladowe, z powodu swojego wytrawnego smaku. Właściwie dlaczego deser ma być słodki i ciężki. To ciasto jest nie za słodkie, a kwaśna śmietana sprawiła, że mus czekoladowy jest wytrawny. Następnym razem spróbuje ze słodką śmietanką. Gorąco polecam na deser do słodkiej nalewki idealny ;)

Porcja na "dużą blachę":
6 jaj
1 3/4 szkl. cukru
3/4 szkl. oleju
3/4 szkl. wody gazowanej
2 szkl. i 3 łyżki mąki
2,5 łyżki kakao
1 łyżka proszku do pieczenia

Żółtka ucieramy z cukrem, zmniejszamy obroty i dodajemy olej z wodą na przemian ze zmieszaną mąką z proszkiem i kakaem.  Białka ubijamy i mieszamy z masą czekoladową. Pieczemy ok. 35minut w 175C.

Krem:
1 duża śmietana 18%
2 tabliczki gorzkiej czekolady
3/4szkl. cukru pudru
1 kostka magaryny

Margarynę rozpuszczamy w garnku dodajemy do niej cukier i czekoladę. Jak się wszystko połączy odstawiamy do wystygnięcia. Po tym czasie mieszamy ze śmietaną. Masa czekoladowa nie może być za ciepła, ponieważ śmietana może się zważyć. Trzeba również szybko wykładać krem na ciasto ponieważ szybko zastyga.
Ciasto kroimy na pół. 3/4 kremy kładziemy do środka, resztą smarujemy wierzch. I gotowe. Moje ma dekorację świąteczną - obecny klimat mnie natchnął ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz