środa, 20 listopada 2013

Ciasto dyniowo marchewkowe

W przedszkolu odbywał się bal z okazji Haloween. Postanowiłam zrobić dzieciaczkom coś smacznego z tej okazji. Przepis znalazłam w sieci. Trochę go zmodyfikowałam, ale i oryginalny byl pyszny ;)


Składniki
1 1/2szkl. puree z dyni (jakieś 350g dyni kroimy w kostkę, gotujemy 10 minut, przecedzamy, studzimy i blenderujemy)
1 spora marchewka drobno starta
3/4 szkl. cukru
2 szkl. mąki
trochę więcej jak 1/2 szklanki a mniej jak 3/4 oleju ;)
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
3 jaja
2 łyżeczki cynamonu
1/3 łyżeczki gałki muszkatałowej
1/3 łyżeczki imbiru

Jaja, cukier, cukier waniliowy ubijamy na puch. Pod koniec zwalniamy obroty i dolewamy olej. Mąkę, proszek do pieczenia, sodę i przyprawy przesiewamy do jajek i delikatnie mieszamy wszystko ręcznie. Na koniec dodajemy dynię i marchewkę. Całość przekładamy do formy i pieczemy ok 35-40 minut w 175C.
Idealna do tego ciasta jest polewa z białej czekolady.
Potrzebujemy:
tabliczka białej czokolady
50ml śmietanki 30%
1 opakowanie serka Danio (bo jest odpowiednio gęsty jak dla mnie, można użyć inny)
Śmietanę zagotować, zdjąć z ognia i rozmieszać w niej białą czekoladę. Potem tylko stopiowo dodajemy serek. Polewamy ciasto i odstawiamy do ostygnięcia.
U mnie wyszło to tak:


 Oczywiście na tej wersji nie mogło zabraknąć pajęczynki, pająków i duchów ;)

 Tak wygląda w środku :) pychotk.

A to wersja przed świąteczna ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz