poniedziałek, 17 lutego 2014

Barszczyk czerwony

Moje dzieciaczki uwielbiają wszelkiego rodzaju zupki, ale barszczyki rządzą ;) Dziś proponuje czerwony. Można podać go z kruchymi pierożkami, ale to w kolejnym poście.

Potrzebujemy:
2 duże buraki
1 1/2 l wywaru warzywnego
1/2 łyżeczku cukru
sól, pieprz
szczypta kwasku cytrynowego

Buraczki obieramy i kroimy w plasterki lub pół plasterki (ja tak robię bo moje dzieci wyjadają jeszcze buraczki). Zalewamy wywarem warzywnym, dodajemy cukier i gotujemy do miękkości. Pod koniec gotowania dokładamy kwasek cytrynowy - zaobserwujcie jak się pięknie kolor wzmocnił ;), no i oczywiście doprawiamy do smaku.



Moja wersja jest chyba najprostsza, ale wierzcie mi o wiele smaczniejsza niż to co proponuje saszetka z proszkiem czy słoik. Naprawdę nieopłaca się kupować gotowca. Można jeszcze dodać odrobinę śmietany (tak robi moja mama), ale czysty też ma swój smak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz