poniedziałek, 17 lutego 2014

Kruche pierożki

Jak już wspomniałam we wcześniejszym poście, te pierożki idealnie się komponują jako dodatek do czegoś, np do barszczyku, ale można je zrobić również jako alternatywa tych tradycyjnych pierogów ;)

Potrzebujemy:
Ciasto:
75g masła
250g mąki
2 łyżki śmietany
2 żółtka
sól, pieprz

Do przesianej mąki dodajemy schłodzone masło i siekamy nożemy. Dodajemy do tego resztę składników i szybko zagniatamy tworząc kulkę. Zawijamy ją folią aluminiową i odkładamy do lodówki na godzinkę. Można ciasto przygotować dzień wcześniej.


Ciasto rozwałkowujemy na pospanym mąką blacie, kroimy w kwadrawy, układamy na nich farsz i zalepiamy brzegi. Możemy wierzch każdego pierożka posmarować rozmąconym białkiem. Pieczemy na złoto w piekarniku rozgrzanym do 180C.
Małe rączki są u mnie nieodzownym elementem "kucharzenia" ;)
 
Nie wspomniałam nic o farszu. Otórz może być każdy dowolny. Ja użyłam tego przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz