czwartek, 20 lutego 2014

Pączuszki serowe

Moja propozycja na tłusty czwartek - rewelacyjne serowe pączusie. Pączusie bo najlepiej je formować niewielkie - po pierwsze rosną niesamowicie, a po drugie mniejsze smażą się o wiele lepiej ;) I jeszcze jeden komentarz - wystarczy ta ilość która jest w przepisie. Podwóją porcję róbcie tylko kiedy spodziewacie się conajmniej 10osób ;) duuuuużo tego wychodzi.



Potrzebujemy:
1/2 kg sera białego
4 jaja
2 szkl. mąki
6 łyżek cukru
1 łyżka esencji waniliowej lub opakowanie cukru waniliowego
2 łyżeczki sody
5 łyżek śmietany
tłuszcz do smażenia

Do sporej miski przeciskamy przez praskę do zimniaków ser biały i dodajemy resztę składników. Mieszamy je, aż się połączą. Masa będzie gęsta, ale nie da się z niej formować idealnych kuleczek.
Ja sobie naszykowałam miskę z wodą, maczałam końcówki palców i nabierałam trochę ciasta i formowałam coś na kształt pączka i wrzucałam na gorący olej. Można oczywiście formować pączusie łyżeczkami ;). Smażymy na głębokim oleju ale na średnim ogniu, żeby pączki miały czas się usmażyć, a nie spalić. Odsączamy je z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Posypujemy cukrem pudrem. Ja zmieszałam go z cynamonem. Smacznego.





1 komentarz: