środa, 21 sierpnia 2013

Curry po mojemu

Czy wiecie, że jednego dnia potrafię, ba wręcz jestem do tego zmuszona, robię dwa obiady? Dla mnie i dla dzieci no i oczywiście dla męża. Leczo to w sumie z wersją bez mięsa nie było problemu, poprostu na dwa garnki rozdzieliłam początek i do jednej wersji dodałam kiełbaskę, druga była czysta - wegetariańska. Ale dziś było curry wegetariańskie dla męża dla mnie i dzieci rybka (curry za ostre dla moich maluszków). Przepis na rybkę niebawem, a teraz:

Curry po mojemy na 2 osoby
2 średnie marchewki
1 średnia cebulka
1 papryka
3 łyżeczki curry
1 łyżeczka startego imbiru
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka miodu
2 zmiażdżone ząbki czosnku
1/2łyżeczki chilli
pół szkl. mleczka kokosowego
2 szkl. buliony warzywnego
sól
2 szklanki ryżu

Warzywa kroimy w kostkę. Obsmażamy cebulkę (dodajemy szczyptę solimy), dodajemy marchewkę, paprykę, czosnek. Smażymy ok.10 minut. Dodajemy przyprawy, miód mieszamy i wlewamy bulion. Przykrywamy i dusimy aż warzywa zmiękną. Po czym wlewamy mleczko kokosowe. Dzięki niemu nasza potrawa złagodzi nieco smak. Jeśli chcemy wersję z mięskiem, możemy obsmażyć z warzywami pierś z kurczaka pokrojoną w kostkę. Też jest pyszne :)

Tak patrzę na zdjęcie i zapomniałam dodać kolendrę poszadkowaną pod koniec gotwania :) wtedy jest jeszcze dodatkowy kolor zielony. Dla oka ważny w smaku nie wiele zmienia ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz