wtorek, 13 sierpnia 2013

Pizza

Dziś była pizza. Dodatki oczywiście wg uznania. Niestety zrobiłam zdjęcie tylko tej w wersji warzywnej, bo niestety nie zdążyłam tej z szybką. Wylądowała jako maseczka na twarzy mojego dziecka ;) Ponoć dzieci są najlepszymi krytykami.. chyba mu smakowało. Zdjęcia oczywiście poniżej.
Ciasto na 4 porcje:
1/2kg mąki
15g drożdży
2łyżeczki cukru
2łyżeczki soli
4łyżki oliwy
+/-szkl. ciepłej wody
Dodatki dowolne, ser mozzarella pokrojona w cienkie plasterki.

Przesiewamy mąkę do dużej miski (będzie nam wygodnie wyrabiać), robimy dołek, wsypujemy sól, cukier, pokruszone drożdże, oliwę. Chwilkę wyrabiamy i dolewamy powoli wodę. Na to ile zabierze mąka ma duży wpływ wilgotność powietrza. Dziś wlałam półtorej szklanki wody, ale czasem wystarczy szklanka więc trzeba się przygotować na każdą ewentualność. Ciasto długo wyrabiamy. Ma odchodzić od rąk i być konsystencji plasteliny. Ostawiamy do wyrośnięcia.


 Przygotowujemy sos.
1 puszka pokrojonych pomidorów (lub 4szt pomidorów)
1mała cebula
2łyżki oliwy
sól, pieprz

Cebulkę szadkujemy drobno, szklimy na oliwie dodajemy pomidorki i doprawiamy do smaku. Jeśli są za kwaśne możemy dosłodzić. Gotujemy ok15 minut. Jeśli ktoś lub gładki sos, można całość zmiksować. Ja zostawiłam kawałki pomidorków. Wyszło smacznie, co widać na ostatnim zdjęciu - moje dziecie wylizywało sosik :D

Ciasto dzilimy na 4porcje. Wałkujemy na grubość która nam odpowiada, smarujemy sosem i układamy nasze ulubione dodatki. W tej wersji to zielona papryka i pieczarki. Całość posypana serem mozzarella. Pieczemy ok15 minut w piekarniku nagrzanym do 220C.       
Smacznego!!
Zapomniałam dodać że z ciasta na pizzę można zrobić super przekąskę, ale to innym razem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz