poniedziałek, 2 czerwca 2014

Brioszka

To kolejny przepis na drożdżowe. Tym razem wykorzystane są suche drożdże. Przepis podpatrzony u "Kudłatych".
Przepis czaso- i pracochłonny, ale wierzcie mi WARTO :) niedługo zamienię się w drożdżówkę (hihi)

Po pierwsze:
8g suchych drożdży (ja akurat miałam takie opakowanie może być 7g)
1 łyżka cukru pudru
125ml ciepłego mleka
To wszystko razem wymieszać i odstawić na 10 minutek.

Po drugie:
1/2 kg mąki
szczypta soli
3 łyżki cukru pudru
4 jaja
175 miękkiego masła
1 żółtko do posmarowania ciasta
mąka do posypania stołu

Mąkę z solą i cukrem pudrem przesiewamy do dużej miski. Robimy dołek dodajemy drożdże i roztrzepane jaja. Wyrabiamy ciasto drewnianą łyżką aż się wszystko połączy. Wykładamy je na posypany mąką stół i wyrabiamy jeszcze z 5 minutek. Nie przejmujcie się, że ciasto będzie lepkie. Dodajemy po łyże miękkiego masła i wyrabiamy  tak za każdym razem aż się skończy masło. Przesypujemy mąką i wyrabiamy aż przestanie się lepić. Odkładamy na 1 1/2 godziny do wyrośnięcia.

 Po tym czasie na wysypanym mąką stole ponownie wyrabiamy chwilkę ciasto, dzielimy na części  - ja zrobiłam 12 kulek i odstawiamy jeszcze na 40 minut.

 Smarujemy ciasto roztrzepanym jajkiem i pieczemy 30-40 minut w 180 C. Przepięknie wygląda, nie jest słodkie, ale na śniadanko z kakaem - dla mnie bomba (nie mówię o kaloriach ;))

1 komentarz:

  1. Ciekawy kształt, z chęcią bym spróbował takiego cuda ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń