czwartek, 26 czerwca 2014

Sok z czerwonej porzeczki

Był dżemik to czemu nie sok? Na jesień idealny, ponieważ porzeczki bogate są w witaminę C. To już niestety wszystko co z mojego krzaczka zebrałam. Troszkę się pojadło, zrobiłam ciasto, dżem i sok. I koniec :(

Sposób przygotowania jest podobny jak dżemu.
1 kg porzeczki
ok 2 szkl. cukru

Owoce myjemy. Zasypujemy cukrem i porządnie rozdrabniamy. Ja posłużyłam się tłuczkiem do ziemniaków;) Odstawiamy na + / - 2 godzinki, żeby puściły sok. Po tym czasie gotujemy aż owoce się rozlecą. Przecedzamy przez sito, ponownie zagotowujemy i jeśli jest za mało słodki to możemy dosłodzić.


Gorący wlewamy do słoików  lub butelek i odwracamy do góry dnem. Sok będzie gęsty, zawiesisty, ale to nie przeszkadza.Z kg owoców wyszło mi 0,75ml czystego soku.  Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz