środa, 18 czerwca 2014

Nalewka truskawkowa

 Ach truskawki. Można je wykorzystać na tyle ciekawych sposobów. Np.:
Koktajl truskawkowy - uwielbiany chyba przez wszystkich,
ciasto piaskowe z truskawką - pięknie wygląda
 A dla tych już dużych i dorosłych - naleweczkę ;)

Potrzebujemy na początek:
 1 1/2kg pięknych dojrzałych owocków
1/2 l spirytusu
1/2 l wódki
 Truskawki przebieramy, obieramy z szypułek, myjemy i przekładamy do wyparzonego, dużego słoja. Owoce zalewamy alkoholem i odstawiamy na miesiąc w ciepłe miejsce.
Po dwóch godzinkach wyglądają tak:,
 a po tygodniu już widać zmianę. Próbowałam powąchać - dość osobliwe wrażenie mocnego alkoholu.
Wkrótce kolejne informacje co dalej ;)

Po miesiącu zlewamy płyn do dużego słoika a truskawki w drugim zasypujemy cukrem. Ja użyłam 2kg truskawek to dajemy 2 szkl. cukru. Odstawiamy na 2 tygodnie. Po tym czasie zlewamy płyn z owoców i mieszamy z wytrawną nalewką. Odstawiamy jeszcze na tydzień do sklarowania i przelewamy do butelek. Jeśli okaże się, że jest za mało słodka można dodać jeszcze trochę cukru. Ja jeszcze dodałam sok z połowy cytryny. Zdecydowanie polepszył się smak :)
Tu jeszcze jest młoda naleweczka. Za trzy miesiące ponownie zrobię zdjęcie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz