wtorek, 29 października 2013

Sernik na spodzie z kruchych ciastek

Już parę razy się zastanawiałam, jak smakuje kruche ciasto zrobione z ciasteczek.Widziałam to przy okazji jakiś kulinarnych programów, a że naszedł mnie sernik, to miałam okazję spróbować. W sumie bardzo ciekawe rozwiązanie i chrupki element ciasta. Naprawdę smaczne - aksamitny ser i chrupiące ciastko w jednym. Ja wyłożyłam trochę boki formy, przez co ciężko się kroiło - rada na przyszłość - wykładamy TYLKO spód ;)



Składniki:
1 kg sera trzykrotnie mielonego
6 jaj (oddzielamy żółtka od białek)
1 1/4 szkl. cukru kryształu (jeśli będzie za mało słodki można ciut dosłodzić)
1 cukier waniliowy
1 opakowanie budyniu waniliowego nie słodzonego
1 kostka margaryny miękkiej
szczypta soli

Na kruche ciasto:
400g kruchych ciastek
1/2 kostki masła rozpuszczonego

Ciastka rozdrabniamy na miał w blenderze i dodajemy rozpuszczone masło. Łączymy wszystko i wykładamy do formy obłożonej papierem do pieczenia. Podpiekamy ok 15minut w 180C. Ma lekko się zarumienić.

Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puch. Dodajemy magrarynę i mieszamy aż się wszystko połączy. Ser łączymy z budyniem waniliowym i małymi porcjami dodajemy do jajek. Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli. Łączymy delikatnie z masą serową i wylewamy na kruchy spód. Pieczemy całość ok 60minut w 180Club do momentu wyschnięcia sernika.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz