środa, 11 września 2013

Chipsy z cukini i dip pietruszkowy

To nie tak, że ja w jakieś fazy popadam wykorzystując ciągle te same warzywa czy owoce. Akurat tak się złożyło, że tego mam w nadmiarze i muszę coś z tym zrobić. Niedługo przyjdzie mi przerobić trochę pomidorków na sosik.
                   Dziś chipsy z cukini z przepysznym orzeźwiającym dipem pietruszkowym (mój małżonek użył go nawet na kanapkę, zamiast ketchupu).
Składniki:
1 średnia cukienia pokrojona w cienkie krążki
5 łyżek mąki
1/2 szkl. wody gazowanej
łyżeczka kurkumy
1/2 łyżeczka chilli
1/2 łyżeczka imbiru
sól do smaku
olej do smażenia
papierowe ręczniki do odsączenia nadmiaru tłuszczu

Z mąki wody i przypraw robimy gęste ciasto. Jeśli będzie za żadkie dosypujemy jeszcze trochę mąki - wrzucamy plastry cukini i mieszamy delikatnie żeby każdy płatek się oblepił. Smażymy na mocno rozgrzanym głębokim oleju na złoto i zanim przełożymy na tależ odsączamy na papierowym ręczniku.

Sosik:
pęczek natki pietruszki
sok z połowy cytryny
sól, pieprz do smaku
mały ząbek czosnku (nie jest konieczny, ja lubię)
łyżka majonezu (nie jest konieczny, wg mnie lepszy sos wychodzi)
pół szkl. jogurtu naturalnego
2 łyżki oliwy z oliwek

Podane składniki miksujemy na gładką masę. Ewentualnie doprawiamy do smaku. Koniecznie schłodzić przed podaniem. Sosik wtedy się przegryzie i trochę zgęstnieje. Naprawdę smaczne, a kwaskowy posmak świetnie schładza, przez co smażona cukinia nie jest taka ciężka.

2 komentarze: