sobota, 28 września 2013

Zupa - krem dyniowa

Moje dziecie wróciło z przedszkola z płaczem że on chce zupkę z dyni, no to masz :D
Jest naprawdę od groma możliwości przygotowania tego pożywnego cuda. Ja korzystam chyba z najprostszego bez mleka.
Składniki:
ok 1kg dyni
1 cebula
1 marchewka
2 średnie ziemniaki
1/2 łyżeczki imbiru
1/2 startej gałki muszkatałowej
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/4 łyżeczki ostrej papryki
4 szkl. bulionu warzywnego
ew. sól i pieprz do smaku

Właściwie wszystkie warzywa myjemy, obieramy i kroimy w dowolny sposób, bo i tak będziemy wszystko mixować. Cebulę podsmażamy z przyprawami. Dokładamy marchewkę i ziemniaki - smażymy jakieś 10 minut i dodajemy obraną, pozbawioną miąższu i pokrojoną dynię. Mieszamy żeby się połączyło wszystko i dolewamy bulion. Dusimy warzywa aż dynia zmięknie - w zależności od mięsistości dyni może to trwać 20minut lub więcej. Wszystko mixujemy na kremik doprawiamy do smaku jeśli potrzeba. Można dodać jeszcze czosnku, mleka, śmietany lub zieleniny. Podajemy z grzaneczkami i jeśli ktoś chce kleksikiem śmietany(co widać na zdjęciu). Ja jeszcze dodałam 3 łyżki mleka ryżowego bo zrobiłam za ostre :) Jeśli okaże się że po zmiksowaniu kremik bedzie za gesty możemy dolać jeszcze bulionu lub gorącej wody.



Uprażyłam jeszcze trochę płatków migdałowych. Dodały zupie chrupkości, no i ładnie wygląda. Szczególnie smaku nie zmieniły. 

1 komentarz: