wtorek, 24 września 2013

Tort dla mamy :D

Bo ja wiem jak zatytuować tego posta. Prosty tort i budyniowym kremem obsypany prażonymi wiórkami kokosowymi.

Biszkot na tortownicę 24:
5 jaj
100g cukru
120g mąki pszennej
30g mąki ziemniaczanej
1 cukier waniliowy

Całe jaja utrzeć na puch z cukrem i cukrem waniliowym. Mąki połączyć i przesiać. Do ubitych jaj wsypywujemy powoli mąkę i mieszamy dłonią rozcierając mąkę. Przelewamy masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 160C ok. 40minut.
Biszkopt jest z przepisów p.Sikoń i zawsze się udaje.

Krem:
1 budyń waniliowy słodki
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
1 masło extra
1 łyżka mąki pszennej
Budyń gotujemy wg przepisu na opakowaniu dodająć 1 łyżkę mąki pszennej. Odkładamy do wystudzenia. Potem miksujemy masło i dodajemy partiami budyń. I teraz co zrobimy dalej w dużej mierze zależy od naszej inwencji twórczej. Ja do 1/3 kremu dodałam kawę rozpuszczalną i powstał krem kawowy. Można cały tak krem przygotować.
Do nasączenia tortu:
1 szkl. mocnej herbaty
cukier
sok z 1/2 limonki
sok z 1/2 cytryny
1 kieliszek mocnego alkoholu
Syrop ma być słodko - kwaśny z wyczuwalnym alkoholem :) nic dodać nic ująć.

Posypka
3/4 paczki wiórek kokosowych
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
Na patelni rozpuścić masło z cukrem i dodać wiórki. Smażyć do zrumienienia.

I warstwa to krem budyniowy z wiśniami z domowej wiśniówki
II warstwa to krem kawowy
III warstwa i dookoła tortu to krem budyniowy posypany wiórkami kokosowymi

 Dekoracja to moja misterna robota. Pierwszy raz robiłam ozdoby z masy cukrowej. Można to kupić w sklepie ze słodyczami bądź poprzez internet :)

1 komentarz:

  1. Moja droga sąsiadko! Nie pokazuj takich pyszności bo mi ślina leci hektolitrami!!! Wygląda cudownie, smakował pewnie jeszcze lepiej! A mnie to już czeka za niewiele ponad 7 lat ;)
    Sto lat dla Mamy!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń