wtorek, 10 września 2013

Zupa krem cebulowa

Słyszam tu i ówdzie o prośbach wstawienia więcej słodkich przepisów. Przyjdzie na nie pora :) jak na razie mam sporo ofotografowanych obiadków.
Dziś tego akurat nie było na obiad, ale z racji ze wysiadły mi baterie i w żaden sposób nie jestem w stanie ściągnąć zdjęć, sięgnęłam do moich zapasów :)

10 sporych cebul
4 szkl. bulionu
łyżka masła
szczypta cukru
pół szkl. mleka
łyżka mąki
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki chilli

Cebulę kroimy w talarki smażymy na maśle. Oprószamy cukrem i dusimy aż sie zezłocą. Dolewamy bulion, zagotowujemy i blenderujemy. Wstawiamy ponownie na gaz, dodajemy przyprawy i zmieszane mleko z mąką. Gotujemy ok 10 minut i ew. doprawiamy do smaku. Na wierzch kleks śmietany i gotowe.

 

 

 

1 komentarz:

  1. Ja dodaję jeszcze grzanki z bułki albo chleba tostowego pokrojone w kwadraciki i obsmażone na maśle, a na to trę ser żółty :) Najlepszy jest Parmezan albo Grana Padano, ale taki zwykły też może być :)

    OdpowiedzUsuń