niedziela, 15 września 2013

Zupa z cukini


 
 
Opis smaku jest trudny do zidentyfikowania. Dla każdego ta zupa inaczej smakuje. Dla mnie jak barszcz biały, dla mojego męża ja szczawiówka, dla mojej mamy jak kurczak curry ;|D Ile osób tyle smaku. Zupka jest niezwykle delikatna i można ją doprawić wedle swojego smaku.
 
1 spora cukinia
3 - 3,5szkl. bulionu warzywnego (w zależności od wielkości cukini)
1 średnia cebula
1 listek laurowy
2 łyżeczki oregano
1 łyżeczka bazyli
1 ząbek czosnku
2 łyżki śmietany
1 łyżka jogurtu
2 łyżki oliwy
 
Cebulkę kroimy jak kolwiek i smażymy do miękkości ze szczyptą soli. Dodajemy pokrojony czosnek, smażymy chwilkę i dodajemy cukinię pokrojoną - oczywiście wcześniej umytą, obraną i pozbawioną nasion. Przesmażamy ok 10 minut i dolewamy bulionu. Najpierw 3 szklanki jak będzie mało wody to dolewamy jeszcze trochę, tak żeby po zblenderowaniu nasza zupka nie była za żadka. Dodajemy przyprawy i gotujemy ok 20 minut, aż cukinia będzie miękka. Blenderujemy, zagotowujemy i dodajemy spienioną śmietanę z jogurtem. Zagotowujemy i już gotowe. No oczywiście trzeba sprawdzić czy czegoś nie brakuje :)
Podajemy z grzankami.
Grzaneczki:
bułkę kajzerkę pokroić w kostkę i obsmażyć na łyżce oliwy z oliwek, posypać np. czosnkiem po staropolsku lub przyprawą gyros.



1 komentarz:

  1. Smakowity przepis, cukinia w zupie zawsze mi pasuje. Zapraszam do mnie - też jest jeden przepis na zupę z cukinii =)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń