piątek, 27 września 2013

Rosołek z klopsikiem

Ja tak to właściwie nazwałam, ale można zrobić na tej podstawie same klopsiki w różnych sosach np. pomidorowym bądź koperkowym. Moje dzieciaczki to prawdziwi klopsikożercy - dzień bez klopsa czy kotleta to dzień stracony ;)

Składniki:
40dag łopatki mielonej
1 jajo
1/2 szkl. bułki tartej namoczonej w 3łyżkach wody (tak żeby powstała papka) można użyć mleka ja ze względów oczywistych tego nie zrobiłam
sól, pieprz do smaku
trochę mąki
tłuszcz do smażenia
marchewka
pietruszka
kawałek selera
kawałek pora
3 szkl. wody
3 ziarekna ziela angielskiego
1 listek laurowy
1 łyżka posiekanej zieleniny

Z racji tego, że to była zupka dla moich chłopaczków, zależało mi na tym, aby zjedli warzywa. Dlatego warzywa starłam na grubych oczkach. Można oczywiście pokroić w dowolny sposób. Zalewamy warzywa wodą solimy, pieprzymy dodajemy resztę przypraw i gotujemy na wolnym ogniu. Mięsko mieszamy z jajem, bułką tartą i również solimy i pieprzymy do smaku. Na talerzyk wsypujemy trochę mąki i obtaczamy klopsiki. Obsmażamy je na niewielkiej ilości tłuszczu i wrzucamy do gotujących się warzyw. Gotujemy pod przykryciem ok40minut. Jeśli chcemy z wywaru zrobić sos to zagęszczamy odrobiną mąki i gotujemy przez jeszcze 3minutki. Na koniec oczywiście dorzucamy zielenikę.


Jeszcze było ciepłe i mi obiektyw zaparował :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz